3 pkt – poprawna metoda obliczenia siły oraz prawidłowy wynik liczbowy z jednostką (np. jak w krokach 1., 2. i 3.).
2 pkt – wykorzystanie drugiej zasady dynamiki wyrażonej w postaci związku między zmianą pędu i siłą oraz obliczenie wartości zmiany prędkości (np. jak w krokach 1. i 2.).
1 pkt – wykorzystanie drugiej zasady dynamiki wyrażonej w postaci związku między zmianą wektora pędu, czasem, w którym ta zmiana nastąpiła, a siłą – łącznie z wyrażeniem zmiany pędu jako 𝑚Δ
(np. jak w kroku 1.)
LUB
– wykorzystanie drugiej zasady dynamiki wyrażonej w postaci związku między masą, siłą a przyśpieszeniem – łącznie z wyrażeniem wektora przyśpieszenia jako zmiany
wektora prędkości w czasie
LUB
– obliczenie wartości różnicy wektorów prędkości lub obliczenie wartości różnicy
wektorów pędu (np. jak w kroku 2.).
Uwaga! Obliczenie różnicy wartości wektorów prędkości lub pędów jest błędem rzeczowym.
0 pkt – rozwiązanie, w którym zastosowano niepoprawną metodę, albo brak rozwiązania.