Przykładowa odpowiedź oceniona na 3 pkt za treść Oba teksty podkreślają wpływ architektury na życie człowieka i eksponują jej zmienioną
współcześnie funkcję. Różni je sfera oddziaływania na człowieka – Marcin Adamczak
podkreśla utylitarny charakter architektury, dostosowany do potrzeb mieszkańców
wynikających z zachowań społecznych, natomiast Rafał Szrajber ukazuje rolę architektury
w grach komputerowych, tym samym oddając aspekt estetyczny, poznawczy czy edukacyjny
kreowanej w nich przestrzeni. Obaj autorzy zgodnie traktują architekturę jako dopełnienie
potrzeb człowieka.
[64 wyrazy]
Przykładowa odpowiedź oceniona na 2 pkt za treść
Obaj autorzy ukazują rolę architektury służącą człowiekowi. W pierwszym tekście architektura
inspiruje do poszukiwań rozwiązań sprzyjających poprawie warunków bytowych, zniwelowaniu
różnic społecznych, czego przykładem są funkcjonalne i mobilne moduły. W drugim tekście –
jest tłem rozpoznawania realiów przeszłości we współczesnych rozwiązaniach, czego
przykładem są gry komputerowe. Adamczyk uważa, że architektura pokazuje nasze miejsce
w społeczeństwie, jego strukturze, określa sytuację życiową, jest czymś więcej niż zabawa
ukazana przez Szrajbera.
[67 wyrazów]
Przykładowa odpowiedź oceniona na 1 pkt za treść Obaj autorzy podkreślają ważną rolę architektury w życiu człowieka. Według nich spełnia ona
różnorodne funkcje i sprzyja fizycznym oraz duchowym potrzebom człowieka. Marcin
Adamczyk, ukazując działania twórcy domów budowanych z kontenerów, podkreśla
zaspakajanie poprzez pomysły architektoniczne użytkowych potrzeb człowieka. Rafał Szrajber
natomiast poprzez zobrazowanie działań twórców gier komputerowych, wprowadzających
graczy w przestrzenie wspaniałych miast z dawnych czasów, obrazuje zaspakajanie funkcji
estetycznych, edukacyjnych i służących zabawie.
[65 wyrazów]