Wskazówka:
Zanim przystąpisz do realizacji zadania, przeczytaj uważnie oba teksty. Zastanów się, w czym są podobne, a co je różni? Kim są bohaterowie utworów? Co jest tematem ich wypowiedzi? Formułując tezę/hipotezę interpretacyjną, powinieneś zadać sobie pytanie, czy dotyczy ona istotnych zagadnień oraz czy znajduje potwierdzenie w obu utworach.

Teza zaproponowana w konspekcie nie jest, oczywiście, jedynym słusznym kierunkiem tej interpretacji porównawczej. Dramaty Juliusza Słowackiego i Martina Crimpa można także odczytać jako wypowiedzi pokoleniowe czy też teksty o problematyce egzystencjalnej (postawy wobec życia i śmierci).

Przedstaw odpowiednie argumenty, aby potwierdzić słuszność formułowanej przez siebie tezy. W tym celu zwróć uwagę na sposoby kreacji bohaterów oraz spróbuj odczytać ich wypowiedzi w kontekście epok, które reprezentują (odpowiednio: romantyzm i współczesność).

Zastanów się też nad doborem środków wyrazu w obu dramatach oraz ich funkcją, np. w kreowaniu postaci.

W interpretacji można też wykorzystać konteksty literackie – inne niż zaproponowane w konspekcie, np. Cierpienia młodego Wertera Johanna Wolfganga Goethego, dramaty romantyczne (Adama Mickiewicza, Zygmunta Krasińskiego), utwory Witkacego (np. Nienasycenie), Tadeusza Różewicza (np. Kartoteka, Kartoteka rozrzucona), Samuela Becketta (np. Czekając na Godota) itp. Można również uwzględnić filmy (np. Dzień świra Marka Koterskiego).